01 Jun 2009

Motivasi Buat KITA..seorang Dai'e




Alhamdulillah! Di dalam sebuah hadith riwayat al-Tirmidzi dan dinilai hasan oleh al-Albani, Rasulullah SAW bersabda:

“Sesiapa yang Akhirat itu tujuan utamanya, maka Allah jadikan kekayaannya dalam jiwanya. Allah memudahkan segala urusannya dan dunia akan datang kepadanya dengan hina (iaitu dalam keadaan dirinya mulia). Sesiapa yang menjadikan dunia itu tujuan utamanya, maka Allah akan meletakkan kefakirannya antara kedua matanya. Allah mencerai-beraikan urusannya, dan dunia pula tidak datang kepadanya melainkan dengan apa yang ditaqdirkan untuknya (iaitu dalam keadaan dirinya hina)”.


tertarik sekali dengan trailer video ni..semoga ia boleh memberikan motivasi yg unggul utk kita sama2 bangkit berjuang & bergerak menyebarkan dakwah islamiyah tidak kire dimana insyaAllah..

sangat tersentuh dengan hadith riwayat Muslim dari Abu Hurairah ra. berikut. Ia sesungguhnya wajar untuk menggetarkan jiwa rasa insan-insan yang bergelar dae’i. Muhasabahlah diri kita wahai pejuang agama Allah! Rasulullah SAW bersabda:


Bergegaslah kalian untuk bera’mal, (kerana akan datang satu masa) fitnah-fitnah ibarat potongan-potongan malam. (Disebabkan fitnah tersebut) di pagi hari seseorang dalam keadaan beriman dan pada petang harinya dalam keadaan kafir, di petang hari dalam keadaan beriman dan keesokan harinya dalam keadaan kafir. Dia menjual agamanya dengan sesuatu dari (gemerlapnya) dunia ini.”

Malah Rasulullah SAW pernah memberi berita gembira dengan sabda baginda:

Barangsiapa yang memberi contoh yang baik dalam Islam, baginya pahala dan pahala orang yang beramal dengannya setelahnya, tanpa mengurangi pahala mereka sedikitpun.”



begitulah janji yg Allah aturkan bg mereka yg berani memperjuangkan agamaNya juga yang menyempurnakan tanggungjawab sebagai seorang hambaNya.. semoga kita semua dikurnikan nikmat istiqamah dalam diri utk kita sama2 bergerak melangkah menyelesaikan misi dakwah kita sehingga tertegaknya DAULAH ISLAMIYAH insyaAllah..takbir!!!! Allahuakbar!!!!



“Sang Murabbi… Keikhlasan, Kesederhanaan, Kesungguhan, Kejujuran”



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm