08 April 2009

assalammualaikum...
selawat dan salam keatas nabi junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w yg kita rindui dan sayangi..

alhmdulilah perjalanan hari ini diteruskan lagi..
hari ini ini pengalaman di Sigtech tak byk sgt..sbb halfday.akibat dari kesakitan perut yg teramat sgt menyebabkan aku memberanikan diri bgtau kat a.yousri as my host supervisor utk balik..
tp hari ni dah strt gune equipment FTTH..so separuh hari je aku berjaya mengagahkan diri..
hopefully dah ok sikit kesakitan perut ini..

pulang dari rumah..terus terlelap sbb da tak tahan sgt sakitnye..masa atas motor tadi pun rase mcm nk tercabut semua u u u..nk tak nk kene gagahkan diri gak utk menuju ke rumah..
jam 4pm tersedar dr tido.. solat zohor n terus solat asar..akibat dari tidak makan seharian perut yg sakit berkoroncong minta diisi..
tak larat nk kuar..masak je ape yg ada..em..terfikir nk masak bubur nasi..lalu ptg ni menu ku.. bubur nasi daging..alhmdulilah hbs juge, walaupun terlebih masak..nasib ada sahabat2 dirumah boleh tlg makankan hehe..

ptg tu..selain nk melayan kesakitan perut..aku mengisi masa dengn memulakan agenda membasuh baju yg tergendala sejak minggu lepas lagi..uuu byknye jgn dikate..terlebih muatan satu bakul merah ku..
selesai memask..aku menyapu halaman rumah yg telah siap dipotong oleh 'abg pemesin rumput' yg dijemput khas oleh dayah =D..fuyoo berkilat laman kami..tak caya?meh jemput datng rumah..n(^o^)n

malamnye..cadangan tentative nye nk stdy buku yg dipinjamkan a.yous, nk buat paperwork CSG short sem n email azrie..tp bukunya tak terbukak tp email alhamdulilah tersend suda.. masa yg lebih tu aku ditugaskan utk memasukan duit rumah kedalam akuan cik pin owner rumah kami menyewa ni a.k.a BM. em padahal boleh amek mase 15 minit je buat bnda tu..tp aku amek 1/2 jam nk setelkan sume..1st round dh amek duet kat shell n ingt nk masukan terus..tp tetibe duit tak mencukupi pula..terpaksela pulang kerumah amek duit dari emi..2nd round di shell..teragak2 nk masukkan duit..sbb tetiber rase mcm tak reti kire adey..aiza2..patah balik kemotor hajat hati nk balik kire kat rumah..tp di motor rase nk kire gak is2..bahaya sungguh kire duit malam2..nasib mencukupi..masuk dalam shell balik..n masukkan duit..hai..aiza2..nk buat tu pun makan mase juge..atas motor terfikir "is aku mmg tak leh jadi businesswomen" tgk duit pun tak reti nk kire huhu...
___________________________________________________________________*

knp la aku bercerita hari ini?em...tak pela..mcm2 kan kehidupan didunia ini..
yaAllah jadikan aku hamba yang sentiasa Taat pada perintaMu, hamba yang sentiasa mensyukuri nikmatMU, hamba yang sentiasa mengingatiMU AMIN2 Ya Rabbalalamin..=D

*lala sabar ye..nnti kiter tanam pokok tu lagi yer..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm