05 April 2010

Menanti 'SAAT' itu

06 April 2010 Tuesday Final Year Project Presentation

sementara menanti supervisor bermeting...sempat saya menjengah disini =D

InsyaAllah hari esok separa penentu utk subject FYP bg 2 semester terakhir ini sebelum hardbound thesis diserahkan minggu hadapan..perasaan? semesti perasaan seperti orang mahu bersajak mahupun beraksi silat digelanggang persilatan, mahupun saya tidak pernah beraksi digelanggang persilatan namun saya andaikan ia kerana jika tiada persiapan dan kekuatan yang rapi pasti musuh perlawanan dapat mengawal dan mengetahui kelemahan dan gerak geri kita..

teringat pada awalan pemilihan tajuk project...saya berkira2 didalam hati mahukan project yang berunsurkan electrik kuasa...sehingga saya sempat berjumpa sendiri dengan supervisor didalam list target saya...dan beliau sendiri memberi beberapa cadangan..akhirnya dengan kuasa Allah.. saya labuhkan juga tirai project saya ke arah electrik communication..dan sehingga kini...saya sudah pun berada dititik penghabisan perlabuhan misi saya...dan tajuk project yang dalam seminggu 2 ini yang membuatkan saya termimpi2 adalah :



ERBIUM DOPED FIBER LASER SENSOR USING FIBER BRAGG GRATING : SIMULATION OF LINEAR CONFIGURATION


pada dasarnya project ini berunsurkan project kajian, utk mengkaji characteristics antara erbium doped fiber menggunakan fiber bragg grating wavelength ini utk digunakan sebagai pressure sensor utk pelbagai kegunaan.. jadi saya hanya menggunakan sistem software sahaja..yang memiliki kelengkapannya hanya ditingkat 4 coit..dan alhamdulillah Allah berkehendak saya utk berusaha belajar memahami sistem yang baru ini diuniten even dimalaysia..yang pasti guru saya adalah mama fatih...thanx mama iza =D

Jadi buat sahabat-sahabat saya :
~sahila, rashimah, fizah, safiah, eyfa, din, hakim & taufiq~


semoga Allah permudahkan perbicaraan penyampaian presentation kita...dan semoga yang mendengar dan yang menyampaikan akan sentiasa dikurniakan ketenangan...amin..

"Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah segala urusanku. Lepaskanlah halangan dari lidahku, agar mereka memahami ucapanku"
(Thaaha (20): 25-28)


*teringat masa mula2 kene jadi naqibah..dok fikir mcmmane ye akk2 tu ckp selamba je penuh hujah dan kelancaran..rupenya perlu ada kesediaan mental, fizikal juga hati yg bersih..
credit to all my beloved naqibah*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm