30 Oktober 2010

Renungan Bersama

Syaqiq Al-Balhi berkata : "Aku mencari lima perkara dan aku mendapatkannya dalam lima perkara juga.

Pertama, aku mencari keberkatan dalam rezeki , dan aku mendapatkannya didalam solat Dhuha.

Kedua , aku mencari lampu untuk menerangi kubur , dan aku mendapatkannya didalam solat malam .

Ketiga, aku mencari persediaan untuk menjawab soalan malaikat Munkar dan Nakir ,aku mendapatkannya didalam membaca kitab suci Al-Quran.

Keempat , aku mencari tongkat sebagai alat
ketika menyeberangi Shiratal Mustaqim , aku telah mendapatkannya di dalam puasa dan sedekah.

Keli
ma , aku mencari perlindungan dibawah Arasy , aku mendapatkannya didalam khalwat yakni beribadah ditempat sunyi.


semoga 'aku' itu azam buat diri saya..saya harus mencari ruang dan semangat !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm