12 Mei 2009

Pilihan Kehidupan



Bismillahirahmanirahim...

Alhmdulilah..nikmat Islam dan iman yang Allah kurniakan hari ini.moga2 menjadi panduan setiap langkah ibadah yang kita lakukan..insyaAllah..

erm..sedar tak sedar..sudah 5 minggu berpraktikal di SIGtech..
dan dalam tidak sedar itu juga..rasa terpaksa dan dipaksa sudah menjadi satu perasaan yang sukar digambarkan [bling2****] apakah perasaan itu? huhu..hanya Allah yang tau..

dalam hati..dan mungkin beberapa sahabat mengetahui bahawa diri ini mmg tidak boleh masuk dengan 'dunia networking'..Tapi sesunggunya tidak semestinya apa yang kita suka Allah redhai dan mungkin juga apa yang kita tidak suka Allah dah tetapkan utk kita sendiri..apa yang penting perlu hargai setiap masa yang kita lalui dan bakal lalui..masa yang akan dtg nnti pasti akan dapat kita hadapinya dengan berani walaupun pasti akan ada perasaan T A K U T mahupun G E L I S AH..

pokok persoalannya sejauh mana kita meletakkan segala pundak kepercayaan kita kepada Yang Maha Kuasa dan Yang Maha Mengetahui..[kembalikan kepada diri sendiri (T_T)]

kini tiba masa utk diri memikirkan mahu fokus kearah mana? di SIGtech sendiri didedahkan dengan dunia komunikasi..walaupun disedari subjek3 yang berkenaan tidak pernah disentuh dan difahami lagi..tp disini segala perlu dipelajari..dari basicnya..term2 yang digunakan meskipun setiap kali berada didlm meeting department seringkali menggangukkan kepala bukan kerana arif dengan perbincangan tetapi hati mengatakan bahawa aku kene cari maksud term apa yang diperbincangkan..dan seringkali itulah antara bahan rujukan selepas meeting..adalah cik NHISA..
hehe..pasti akan di sendnya note2 yang berkaitan..[wa byk gak notenya..dapat jugak overview subjek masa short sem ni hehe] thanx cik NHISA..

jadi tinggal beberapa minggu je lagi utk melangkah keluar dari sini..task2 yang diberikan juga cukup utk membuatkan diri terasa seperti orang 'busy' bekerja..hakikatnya..senak..sabar..tahan.. uuuu


semoga hari2 yang bakal dilalui, mampu memberikan sebuah keyakinan utk mara kemasa hadapan dengan cemerlangnya insyaAllah..


||memikirkan persoalan utk memilih 2 pilihan adalah terlalu sukar dari memikirkan utk memilih satu pilihan sahaja..=D||

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm