24 Mac 2010

Saya pasti rindu

Lama sudah tak update laman sesawang ni =D
Add Image
lepas habis satu paper hari ni..terus tiba2 rindu nk menaip disesawang ni wee~

saya pasti rindu~

alhamdulillah...akhirnya saat2 menanti di penghujung pengajian diUniten kini sudah hampir tiba, loceng2 reminder sibuk berbunyi, peringatkan tentang project2 terakhir, final year project, thesis, plan perancangan kehidupan dan juga pencarian kerja semakin rancak mengatur masa utk terus berbunyi. Namun penangan final exam yg terakhir ini,membuat diri mensnooze sebentar reminder2 tersebut, meskipun kelantangan bunyinya membuatkan hati ini gundah gulana.



saya pasti rindu~

mengatur masa utk menghadapi saat2 terakhir ini, terasa cukup menakutkan. Dalam hati men'pu22le-2' =D apakah langkah diri seterusnya? pergi kemanakah pule? arah mana? mampu istiqamah atau tidak? wa..bila masuk persoalan istiqamah atau tidak, hati rasa seperti tikus. takut tak mampu utk meneruskan langkah perjuangan dimedan yang lebih mencabar kelak. namun kekuatan terus digali agar terus berada dilandasan berlorongkan ISTIQAMAH amin...

jika teringatkan akan ketidakcukupan waktu2 terakhir didunia ini, bagaimana pula nanti ketidakcukupan waktu diri utk menghadapi sakaratulmaut mahupun hari KIAMAT nnti. pasti seperti kalakatu yg berterbangan mencari2 arah. namun tahukah kearah mana kita nanti? pasti juga bekalan ibadah yg akan menjadi penunjuk kejalan mana harus kita tempuh. Berlorongkan jalan yg lurus ataupun berlorongkan jalan yg penuh liku.

Mereka menanyakan kepadamu tentang kiamat: Bilakah terjadinya? Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan tentang kiamat itu adalah pada sisi Rabbku; tidak seorang pun yang dapat menjelaskan waktu kedatangannya selain Dia. Kiamat itu amat berat (huru-haranya bagi makhluk) yang di langit dan di bumi. Kiamat itu tidak akan datang kepadamu melainkan dengan tiba-tiba. Mereka bertanya kepadamu seakan-akan kamu benar-benar mengetahuinya. Katakanlah: Sesungguhnya pengetahuan tentang hari kiamat itu adalah di sisi Allah, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui.”
(al-A’raf [7]:187)

saya mahu menghisab dan muhasabah diri. adakah selama saya bergelar hamba Allah ini juga berplatformkan pelajar islam ini, telah membantu diri juga sahabat2 semakhluk memacu diri kearah kebenaran bertunjangkan al-quran dan sunnah? subhanaAllah terlalu kecil nilainya jika hendak dikira dengan software Optisystem yg saya guna utk project saya juga terlalu hama utk dikira disisi Allah s.w.t. hati takut utk berhadapan denganNYA. tapi harus sentiasa bersedia kerna saya dan kamu juga tidak tahu bilakah masanya. itu lah penangan janji masa dan ibadah kita


saya pasti rindu~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nasyid.fm